Участь Федерації профспілок України у формуванні державного та місцевих бюджетів

 

№ пп.

Стадії бюджетного процесу відповідно до Бюджетного кодексу України

Терміни згідно Бюджетного кодексу України

Дії ФПУ

Термін

1.      

 

 

1.      Підготовка членськими організаціями та структурними підрозділами виконавчого апарату ФПУ пропозицій до Основних напрямів бюджетної політики на наступний рік

2.      Розгляд на засіданнях профільних комісій Ради ФПУ та  Президії ФПУ питання “Про пропозиції ФПУ до проекту Основних напрямів бюджетної політики на наступний рік”, супроводження виконання Постанови Президії ФПУ

3.      Розгляд на засіданні НРСП питання “Про засади формування Основних напрямів бюджетної політики на наступний рік”

Березень

 

 

 

 

 

Квітень

 

 

 

 

 

 

Квітень

 

 

 

2.      

Кабінет Міністрів України розробляє і подає до Верховної Ради України проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період

Не пізніше, ніж за чотири робочих дні до початку проведення парламентських слухань з питань бюджетної політики на наступний бюджетний     період     (27 травня)

1.      Аналіз проекту Основних напрямів бюджетної політики та підготовка зауважень та пропозицій до нього (членські організації і структурні підрозділи ФПУ)

2.      Узагальнення управлінням з питань захисту економічних інтересів трудящих пропозицій, що надійшли від членських організацій і підрозділів ФПУ та підготовка листа до ВРУ, народних депутатів і фракцій

До 6 червня

 

 

 

 

До 10 червня

 

 

 

 

 

3.      

Парламентські слухання у Верховній Раді України з питань бюджетної політики на наступний бюджетний період

Не пізніше 1 червня або першого наступного за цією датою дня пленарних засідань Верховної Ради України

 

 

4.      

За результатами парламентських слухань Верховна Рада України приймає постанову про схвалення або взяття до відома Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період

 

1.  Аналіз врахування пропозицій ФПУ до Основних напрямів бюджетної політики, визначення тактики дій ФПУ по підготовці пропозицій до проекту Державного бюджету України

2.  Лобіювання в парламенті профспілкової позиції

3.  Публікація  в пресі інформації про врахування пропозицій ФПУ

4.  Контроль за своєчасним внесенням Кабінетом Міністрів України до ВРУ проектів законів, що впливають на доходну чи видаткову частини бюджету

Липень-серпень

 

 

 

Травень-липень

Липень

 

В першому півріччі

5.      

Для підготовки пропозицій до проекту Державного бюджету України Міністерство фінансів України розробляє і доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції щодо підготовки бюджетних запитів

Після прийняття Верховною Радою України Основних напрямів бюджетної політики

1.      Управління з питань захисту економічних інтересів членів профспілок та розвитку вітчизняного виробництва готує та надсилає членським організаціям Рекомендації щодо участі профспілок у формуванні місцевих бюджетів

Червень-липень

6.      

Головні розпорядники бюджетних коштів (визначені Основними напрямами бюджетної політики) організують розроблення  бюджетних запитів  для подання Міністерству фінансів України

 

1.      Галузеві та регіональні профспілки подають до міністерств, місцевих державних адміністрацій та інших головних розпорядників бюджетних коштів пропозиції до бюджетних запитів щодо обсягу коштів, необхідних для  фінансування відповідних галузей та регіонів (враховуючи виконання зобов’язань за галузевими та регіональними угодами)

Червень-липень

7.      

Міністерство фінансів узгоджує бюджетні запити з головними розпорядниками бюджетних коштів, готує проект закону про Державний бюджет України та подає його для розгляду Кабінету Міністрів України

 

 

 

8.      

 

 

1.      Підготовка листа до Адміністрації Президента України з пропозиціями щодо щорічного Послання Президента України до Верховної Ради України в частині фінансування бюджетом державних соціальних гарантій

2.      Затвердження Президією ФПУ профспілкової позиції щодо забезпечення соціальної спрямованості проекту бюджету

3.      Узгодження позицій соціальних партнерів щодо соціальних аспектів проекту держбюджету на наступний рік на засіданні НРСП

Серпень

 

 

 

 

 

 

Серпень - вересень

 

 

 

Серпень - вересень

 

9.      

Згідно з типовою формою бюджетних запитів, визначеною Міністерством фінансів України, та з урахуванням особливостей складання проектів місцевих бюджетів місцеві фінансові органи розробляють і доводять до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів.

 Головні розпорядники бюджетних коштів організують розроблення бюджетних запитів для подання місцевим фінансовим органам в терміни та порядку, встановлені цими органами

 

Обкоми, міськкоми, райкоми профспілок та первинні профспілкові організації подають свої пропозиції до бюджетних запитів щодо обсягу необхідних коштів органам місцевого самоврядування відповідного рівня

 

10.  

Керівник місцевого фінансового органу приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції проекту місцевого бюджету перед поданням його на розгляд відповідно Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам відповідних рад

 

 

 

11.  

Виконавчі органи сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, районні державні адміністрації в містах Києві та Севастополі подають відповідно районним чи міським фінансовим органам пропозиції щодо показників проектів відповідних бюджетів

 

Міськкоми, райкоми профспілок та первинні профспілкові організації подають свої пропозиції щодо обсягів та напрямів фінансування виконавчим органам відповідних рад та місцевим державним адміністраціям

 

12.  

Кабінет Міністрів України приймає постанову про схвалення проекту закону про Державний бюджет України та подає його Верховній Раді України

Мінфін України доводить Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам відповідних рад розрахунки прогнозних обсягів міжбюджетних трансфертів, методику їх визначення та інші показники, необхідні для складання проектів місцевих бюджетів

Не пізніше 15 вересня року, що передує плановому

Участь представника ФПУ в обговоренні цього питання на засіданні КМУ, обстоювання пропозицій профспілок до проекту держбюджету

 

13.  

Проект закону про державний бюджет підлягає обов’язковій публікації в газеті “Урядовий кур’єр”

Не пізніше ніж через сім днів після його подання Верховній Раді України

1.      Членські організації вивчають проект закону про державний бюджет, оперативно готують пропозиції про внесення змін до нього та передають їх до Верховної Ради України (через народних депутатів України) та до управління з питань захисту економічних інтересів членів профспілок та розвитку вітчизняного виробництва виконавчого апарату Ради ФПУ (телефон, факс, e-mail)

2.       Управління з питань захисту економічних інтересів членів профспілок та розвитку вітчизняного виробництва узагальнює пропозиції, що надійшли від членських організацій та структурних підрозділів ФПУ та готує лист до ВРУ з пропозиціями та зауваженнями до проекту закону

 

 

 

 

 

 

 

До 25 вересня

 

 

 

 

До 27 вересня

 

 

 

 

28-29 вересня

14.  

 Міністр фінансів України представляє проект закону про Державний бюджет України на пленарному засіданні Верховної Ради України

Не пізніше ніж через п'ять днів після подання Кабінетом Міністрів України проекту закону до Верховної Ради України (до 20 вересня)

 

У разі відхилення проекту закону про Державний бюджет України Кабінет Міністрів України зобов'язаний подати проект закону про Державний бюджет України на повторне представлення

У тижневий термін з дня набрання чинності рішенням про відхилення

 

Міністр фінансів України повторно представляє проект закону про Державний бюджет України

Не пізніше трьох днів після його повторного подання до Верховної Ради України

15.  

Верховна Рада України приймає до розгляду проект закону про Державний бюджет України. Проект розглядається народними депутатами України, а також у комітетах, депутатських фракціях та групах Верховної Ради України. Пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України  передаються  до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету 

До 1 жовтня (6 жовтня, якщо проект бюджету був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України).

Після 1 жовтня (6 жовтня після повторного подання) прийняття пропозицій припиняється

1.  Підготовка матеріалів для народних депутатів України - профспілковців та робота з іншими народними депутатами щодо підтримки пропозицій ФПУ

2.  Участь в роботі Комітетів ВРУ, представлення позиції профспілок

Вересень-жовтень

 

 

Жовтень

 

16.  

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету розглядає пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України і готує Висновки та пропозиції до нього, а також таблиці пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи

Не пізніше 15 жовтня (20 жовтня, якщо проект бюджету був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України)

 

 

17.  

Висновки та пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України, а також таблиці пропозицій розповсюджуються серед народних депутатів України

Не пізніше ніж за два дні до розгляду проекту закону про Державний бюджет України у першому читанні на пленарному засіданні Верховної Ради України

1.         Управління з питань захисту економічних інтересів членів профспілок та розвитку вітчизняного виробництва проводить аналіз врахування пропозицій ФПУ та у разі необхідності готує матеріал для виступу народним депутатам України на засіданні ВРУ

2.         У разі неврахування найважливіших вимог ФПУ (зокрема, щодо належного розміру мінімальної заробітної плати)  вона організує проведення масових акцій протесту, прес-конференцій, пікетування парламенту,  блокування прийняття закону про бюджет

До 20 жовтня

 

 

 

 

 

До 20 жовтня

18.  

Верховна Рада України приймає проект закону про Державний бюджет України у першому читанні

Не пізніше 20 жовтня (25 жовтня, якщо проект бюджету був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України)

 

 

19.  

 

 

1.      Підготовка членськими організаціями та структурними підрозділами  виконавчого апарату Ради ФПУ пропозицій до щорічного Послання Президента України до Верховної Ради України.

2.      Підготовка узагальнених пропозицій  до щорічного Послання Президента України до Верховної Ради України з питань забезпечення державних соціальних гарантій та розвитку вітчизняного виробництва при формуванні бюджету.

До 30 жовтня

 

 

 

 

 

До 15 листопада

 

 

 

 

 

20.  

Після прийняття проекту закону про Державний бюджет України у першому читанні Кабінет Міністрів України у двотижневий термін готує і подає  проект закону про Державний бюджет України, доопрацьований до другого читання відповідно до Бюджетних висновків Верховної Ради України, і порівняльну таблицю щодо їх врахування з вмотивованими поясненнями щодо неврахованих пропозицій

Не пізніше 3 листопада (8 листопада, якщо проект бюджету був прийнятий до розгляду після повторного подання Кабінетом Міністрів України)

1.         Управління з питань захисту економічних інтересів членів профспілок та розвитку вітчизняного виробництва проводить моніторинг проходження закону про державний бюджет у Верховній Раді України. 

 

21.  

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету готує висновки щодо розгляду проекту закону про Державний бюджет України у другому читанні

Протягом трьох днів після внесення проекту закону про Державний бюджет України, підготовленого Кабінетом Міністрів України до другого читання

 

 

22.  

Друге читання проекту закону про Державний бюджет України передбачає в першу чергу затвердження загального обсягу дефіциту (профіциту), доходів і видатків Державного бюджету України з подальшим постатейним голосуванням проекту закону про Державний бюджет України, поданого Кабінетом Міністрів України на друге читання.

При розгляді проекту закону про Державний бюджет України у другому читанні пропозиції народних депутатів України, комітетів Верховної Ради України, депутатських груп та фракцій щодо змін до проекту закону про Державний бюджет України не розглядаються.

Загальний обсяг дефіциту (профіциту), доходів і видатків Державного бюджету України на наступний бюджетний період, обсяг міжбюджетних трансфертів та інші положення, необхідні для формування місцевих бюджетів, повинні бути прийняті у другому читанні в обов'язковому порядку і не підлягають розгляду у третьому читанні

Друге читання проекту закону про Державний бюджет України завершується не пізніше 20 листопада

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.  

КМУ доводить Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам відповідних рад положення та показники міжбюджетних відносин (обсяги міжбюджетних трансфертів для відповідних бюджетів і текстові статті, що визначають особливості міжбюджетних відносин на наступний бюджетний період).

На підставі отриманої інформації Рада міністрів АРК, місцеві державні адміністрації та виконавчі органи відповідних рад готують проекти рішень про відповідні місцеві бюджети.

У тижневий термін після ухвалення закону про Державний бюджет України в другому читанні

 

 

24.  

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету доопрацьовує проект закону про Державний бюджет України та вносить його на розгляд Верховної Ради України у третьому читанні

Не пізніше 25 листопада року, що передує плановому

 

 

25.  

Закон про Державний бюджет України приймається Верховною Радою України

До 1 грудня року, що передує плановому

 

 

26.  

Міністерство фінансів України забезпечує доступність для публікації закону про Державний бюджет України на відповідний період з додатками, що є його невід'ємною частиною

 

Управління з питань захисту економічних інтересів членів профспілок та розвитку вітчизняного виробництва проводить інвентаризацію врахованих пропозицій ФПУ, готує інформацію для членських організацій та оприлюднює її через профспілкову пресу та Вікна ФПУ.

Після опублікування закону

27.  

Проект рішення про місцевий бюджет перед його розглядом на сесії Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної ради схвалюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією чи виконавчим органом відповідної ради.

 

1.                 Профспілки всіх рівнів проводять роботу з депутатами місцевих рад щодо підтримки профспілкових пропозицій до місцевих бюджетів

2.                 Розгляд пропозицій профспілок до місцевих бюджетів на засіданнях регіональних Рад соціального партнерства

 

28.  

Бюджет Автономної Республіки Крим, обласні і районні бюджети, міські (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та міст обласного значення) бюджети на наступний бюджетний період затверджуються рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, районної чи міської ради

Не пізніше ніж у двотижневий термін після офіційного опублікування закону про Державний бюджет України.

 

 

29.  

Міські (міст районного значення) бюджети, районні у містах (якщо такі створено), селищні та сільські бюджети на наступний бюджетний період затверджуються відповідно рішеннями міської, районної в місті, селищної або сільської ради

Не пізніше ніж у двотижневий термін після затвердження районного чи міського (міст Києва і Севастополя, міста республіканського Автономної Республіки Крим чи міста обласного значення) бюджету.

 

 

30.  

Верховна Рада Автономної Республіки Крим та Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування забезпечують публікацію інформації про місцеві бюджети, в тому числі рішень про місцевий бюджет та періодичних звітів про їх виконання.

Не пізніше десяти днів з дня  прийняття місцевого бюджету

Членські організації вивчають положення місцевих бюджетів та у разі необхідності готують рекомендації профспілковим органам та організаціям, що входять до їх складу (міськкомам, райкомам профспілок та первинним профспілковим організаціям).

 

 

Сайт управляется системой uCoz