У”твердженн¤ ≥ забезпеченн¤ прав ≥ свобод людини Ї
головним обовТ¤зком державиФ
—т.3 онституц≥њ ”крањни (1996р.)
У ожен маЇ право на достатн≥й життЇвий р≥вень дл¤ себе
≥ своЇњ с≥мТњ, що включаЇ достатнЇ харчуванн¤, од¤г, житлоФ
—т. 48. онституц≥њ
”крањни
†
Уƒержава
гарантуЇ забезпеченн¤ основних потреб громад¤н на р≥вн≥ встановлених законом державних соц≥альних
стандарт≥в ≥ норматив≥в.Ф
—т.16 «акону ”крањни "ѕро державн≥
соц≥альн≥ стандарти та державн≥
соц≥альн≥ гарант≥њ"
є2017-≤≤≤ в≥д 5.10.2000р.
Уќсновн≥
державн≥ соц≥альн≥ гарант≥њ встановлюютьс¤ законами з метою забезпеченн¤
конституц≥йного права громад¤н на достатн≥й життЇвий р≥вень.
ƒо числа основних державних
соц≥альних гарант≥й включаютьс¤:
м≥н≥мальний розм≥р зароб≥тноњ
плати; ...
ќсновн≥ державн≥ соц≥альн≥
гарант≥њ, ¤к≥ Ї основним джерелом ≥снуванн¤, не можуть бути нижчими в≥д
прожиткового м≥н≥муму, встановленого законом.Ф
державн≥ соц≥альн≥ стандарти
та державн≥ соц≥альн≥ гарант≥њ"
є2017-≤≤≤ в≥д 5.10.2000р.
У...1) встановленн¤
економ≥чно та соц≥ально обірунтованих р≥вн≥в м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати з
поетапним наближенн¤м њњ розм≥ру до прожиткового м≥н≥муму;..Ф
онцепц≥¤ дальшого реформуванн¤
оплати прац≥, схвалена ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 25.12.2000р.
є 1375/2000
†У... при п≥дготовц≥ ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики
(бюджетноњ резолюц≥њ) та проекту ƒержавного бюджету ”крањни на 2002 р≥к виходити
з державних соц≥альних гарант≥й (м≥н≥мальних розм≥р≥в оплати прац≥ ≥ пенс≥йного
забезпеченн¤) на р≥вн≥, не нижчому в≥д прожиткового м≥н≥муму, встановленого
законом..Ф
ѕостанова ¬ерховноњ –ади ”крањни ††††† в≥д 2001.06.07.
є 2456-≤≤≤ Уѕро
≥нформац≥ю аб≥нету ћ≥н≥стр≥в
”крањни†
про стан ≥ формуванн¤ ц≥н та тариф≥в
у житлово-комунальн≥й сфер≥Ф, абзац другий п.
3)
Уѕершочерговими
завданн¤ми бюджетноњ пол≥тики у соц≥альн≥й сфер≥ Ї:
... 2) поетапне
наближенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати до прожиткового м≥н≥муму...Ф.
ѕостанова ¬ерховноњ –ади ”крањни в≥д
2001.06.21. є 2543-≤≤≤ Уѕро ќсновн≥ напр¤ми бюджетноњ пол≥тики на 2002 р≥к
(Ѕюджетна резолюц≥¤), абзац другий п 3.2.
У аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни:
... до 1 березн¤ 2003 року внести на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањни† пропозиц≥њ про поетапне наближенн¤ розм≥ру
м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати до прожиткового м≥н≥муму...Ф
«акон ”крањни Уѕро встановленн¤ розм≥ру
м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати на 2003 р≥кФ є372-≤” в≥д 26.12.02
У- зд≥йсненн¤ ...
поступового (прот¤гом пТ¤ти рок≥в) п≥двищенн¤ м≥н≥мальноњ
зароб≥тноњ плати до р≥вн¤ 60 в≥дсотк≥в середньоњ зароб≥тноњ плати у
народному господарств≥Ф
–озпор¤дженн¤ ѕрезидента ”крањни в≥д
18 серпн¤ 1997 року є 298/97 Ц–ѕ Уѕро
нев≥дкладн≥ заходи щодо прискоренн¤
реформ ≥ виведенн¤ економ≥ки ”крањни
з кризиФ
У... ѕр≥оритетними напр¤мами бюджетноњ
пол≥тики у соц≥альн≥й сфер≥ Ї: - поетапне наближенн¤ м≥н≥мальноњ
зароб≥тноњ плати до прожиткового м≥н≥муму..Ф
Ћ.ƒ. учми до ¬ерховноњ –ади ”крањни
та аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д †††††
2001.05.31. Уѕро основн≥ напр¤ми
бюджетноњ пол≥тики на 2002 р≥кФ, ѕ.3
_ _ _ _
_
У онцепц≥¤ сталого розвитку
передбачаЇ ...перех≥д до новоњ парадигми розвитку, в центр≥ ¤коњ сто¤тиме
людина...
я визначив пр≥оритет
д≥¤льност≥ на найближч≥ два роки Ц зробити все можливе, щоб зрушити з мертвоњ точки розвТ¤занн¤
саме соц≥альних проблем.
Уѕродуманий виб≥рФ.
«верненн¤ ѕрезидента ”крањни
до народних
депутат≥в ”крањни з нагоди
початку 2-оњ сес≥њ
4-го скликанн¤, вересень 2002
року.
У–екомендувати аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни при доопрацюванн≥ проекту «акону ”крањни про ƒержавний бюджет
”крањни на 2003 р≥к виходити з р≥вн¤ забезпеченн¤ державних соц≥альних
стандарт≥в та норматив≥в, затверджених на 2003 р≥к, зокрема розм≥ру
прожиткового м≥н≥муму та розм≥ру м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати, а також передбачити
кошти на:
п≥двищенн¤ розм≥ру
м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати у 2003 роц≥ до р≥вн¤ не нижче 65% в≥д прожиткового
м≥н≥муму;..Ф
ѕостанова ¬ерховноњ –ади
”крањни
Уѕро заходи аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в ”крањни
щодо реал≥зац≥њ —тратег≥њ
подоланн¤
б≥дност≥ в ”крањн≥Ф в≥д 26
вересн¤ 2002 року
є 168-≤”, п. 3
У... ѕерех≥д до нового
розвитку ”крањни потр≥бен не через пТ¤ть рок≥в ≥ нав≥ть не через р≥к. ÷е
завданн¤, ¤к кажуть, Уна вчораФ. «а наступн≥ п≥вроку Ц р≥к ≥ украњнц≥, ≥
—в≥тове —п≥втовариство мають в≥дчути позитивн≥ зм≥ни. ”крањнц≥ повинн≥
в≥дчути њх на власн≥й кишен≥...
ўе раз хочу наголосити на
тому, про що ¤ казав у зверненн≥ до народу ”крањни 24 серпн¤: необх≥дно
р≥зко, щонайменше удв≥ч≥, зб≥льшити м≥н≥мальну пенс≥ю ≥ м≥н≥мальну
зарплату...÷е Ц основн≥ вимоги, ¤к≥ перед ”р¤дом та парламентською б≥льш≥стю
ставить ѕрезидент...Ф
¬иступ ѕрезидента
”крањни Ћ. учми †††
на сп≥льному
зас≥данн≥ аб≥нету
ћ≥н≥стр≥в та л≥дер≥в
фракц≥й ≥ груп, що
становл¤ть
парламентську б≥льш≥сть ††††
¬– ”крањни 07.12.2002
¬становленн¤ ћ«ѕ маЇ на мет≥ реал≥зац≥ю таких ц≥лей:
- ††† захист в≥д б≥дност≥;
-
†ресурсне забезпеченн¤ м≥н≥мально необх≥дного
р≥вн¤ в≥дтворенн¤ робочоњ сили;
-
†координац≥¤ економ≥чноњ та соц≥альноњ пол≥тики
з динам≥кою економ≥чного розвитку крањни;
-
†протид≥¤ тенденц≥њ зниженн¤ реальноњ
зароб≥тноњ плати в умовах конкурентноњ боротьби та ≥нфл¤ц≥њ;
-
†п≥двищенн¤ загального р≥вн¤ оплати прац≥,
виход¤чи з потреб зростанн¤ ¤кост≥ житт¤ найманих прац≥вник≥в.
ритер≥њ визначенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати:
а) потреби прац≥вника та його с≥мТњ† з урахуванн¤м загального р≥вн¤ зароб≥тноњ
плати в крањн≥, соц≥альних виплат, р≥вн¤ житт¤ р≥зних соц≥альних груп;
б) чинники економ≥чного характеру Ц вимоги
економ≥чного розвитку, р≥вень продуктивност≥ прац≥, забезпеченн¤ ≥ п≥дтримка
високого р≥вн¤ зайн¤тост≥ тощо.
ћ≥жнародн≥ трудов≥ норми, що розроблен≥ ћќѕ стосовно
ћ«ѕ, дають визначенн¤ њњ зм≥сту, м≥ст¤ть критер≥њ, ¤к≥ сл≥д враховувати при
розрахунку цього соц≥ального нормативу ( онвенц≥њ є 26 1928 року, є 99 1951
року, є131 1970 року (прим. - не ратиф≥кован≥ ”крањною) та в≥дпов≥дн≥
–екомендац≥њ, що видан≥ ћќѕ у розвиток означених онвенц≥й).
- - - - -
—праведливою вважаЇтьс¤ м≥н≥мальна зароб≥тна плата,
¤ка дос¤гаЇ 68% нац≥ональноњ середньоњ зароб≥тноњ плати.
¬исновки м≥жнародноњ ком≥с≥њ, ††††
утвореноњ у 1988 роц≥ за †††††††††††††††
≥н≥ц≥ативою –ади ™вропи† †††††††††††
1. ѕ≥двищенн¤ обс¤г≥в
¬¬ѕ: у 2003 р.- на 6%, у 2004 р. Ц на 8%
(прогнозн≥ макропоказники ”р¤ду).
2. ѕ≥двищенн¤:
-
не менш н≥ж удв≥ч≥ на¤вних обс¤г≥в витрат на оплату прац≥ (14,3%) у
загальних витратах на виробництво (на виконанн¤ завданн¤ ѕрезидента ”крањни
щодо п≥двищенн¤ не менш н≥ж удв≥ч≥ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати прот¤гом
п≥вроку Ц року);
-
частки оплати прац≥ у ¬¬ѕ до р≥вн¤ не нижче 50% ( онцепц≥¤ дальшого
реформуванн¤ оплати прац≥, схвалена ”казом ѕрезидента ”крањни у 2000 роц≥ );
3. «б≥льшенн¤ дох≥дноњ
частини бюджету. “емпи зростанн¤ дох≥дноњ частини бюджету в≥дстають в≥д темп≥в
зростанн¤ ¬¬ѕ. ” 1994 роц≥ доходи зведеного бюджету складали 43,5%¬¬ѕ, а в
останн≥ три роки (2000-2002) в≥дпов≥дно Ц28,9%, 26,9%, 27,1% ¬¬ѕ, тод≥ ¤к ¬¬ѕ
зростало за темпами в≥дпов≥дно 5,9%, 9,2% та 4,1%.
4. ¬становленн¤
соц≥ально ор≥Їнтованих норматив≥в розпод≥лу прибутку (доходу) п≥дприЇмства
на п≥дстав≥ «акону ”крањни Уѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥Ф (п.2 ст. 18).
«а словами ѕрезидента ”крањни, сьогодн≥ розпод≥л зд≥йснюЇтьс¤ на користь
посередника (прес-конференц≥¤ в≥д 4 лютого 2003 року, У”р¤довий курТЇрФ, є23);
5. —короченн¤
податкових п≥льг.
«а даними ƒѕј у 2001
роц≥ вони були надан≥ 128 тис. юридичним ос≥б, тобто кожному шостому
зареЇстрованому платнику, внасл≥док чого бюджет недоотримав 51,2 млрд. грн.
6. ѕ≥двищенн¤
ефективност≥ використанн¤ бюджетних кошт≥в.
«а даними –ахунковоњ
палати ”крањни у 2001 роц≥ близько 13% бюджетних кошт≥в, а це б≥л¤ 7 млрд.
грн., використано њх розпор¤дниками з порушенн¤м законодавства та р≥зного роду
зловживанн¤ми.
7. «б≥льшенн¤ надходжень
до бюджет≥в в≥д зростанн¤ прибутк≥в п≥дприЇмств, ¤к≥ матимуть розширен≥
можливост≥ збуту завд¤ки зростанню платоспроможного попиту громад¤н.
–озрахунки фах≥вц≥в ‘ѕ” показують, що з кожноњ гривн≥ п≥двищеноњ
зароб≥тноњ плати до держбюджету повертаЇтьс¤ понад 46 коп≥йок, за
рахунок зб≥льшенн¤ прибуткового податку (понад 25%), податку на додану варт≥сть
(понад 12,5), акцизного збору (6%) та зменшенн¤ сукупного розм≥ру житлових
субсид≥й та соц≥альноњ допомоги малозабезпеченим громад¤нам тощо.
7. ƒет≥н≥зац≥¤ економ≥ки
та легал≥зац≥¤ доход≥в.
ѕрезидент ”крањни у своЇму посланн≥ до ¬–” у 2001 роц≥ визнав, що
р≥вень т≥н≥зац≥њ економ≥ки становить 34%, тобто т≥льки через несплату податк≥в
бюджет щороку недоотримуЇ 12-13 млрд. грн.
8.
≤нш≥, загальновизнан≥ джерела Ц п≥двищенн¤ обс¤г≥в
виробництва, продуктивност≥ прац≥, запровадженн¤ прогресивних форм орган≥зац≥њ
та оплати прац≥, зниженн¤ соб≥вартост≥ виробництва, матер≥альних та ≥нших
витрат на виробництво тощо.
ѕрожитковий м≥н≥мум на одну особу
в розрахунку на м≥с¤ць дл¤ працездатних ос≥б за розрахунками ћ≥нпрац≥
(в
ц≥нах лютого 2003р.)
ѕоказники* |
ѕрожитковий м≥н≥мум
дл¤ працездатних грн.* |
¬арт≥сть набору продукт≥в харчуванн¤ |
182,19 |
¬арт≥сть набору непродовольчих товар≥в |
84,63 |
¬арт≥сть набору послуг |
71,05 |
в т.ч. |
|
∆итлово-комунальн≥ послуги |
35,17 |
“ранспортн≥ послуги |
21,71 |
ѕобутов≥ послуги |
9,31 |
ѕослуги звТ¤зку |
2,71 |
ѕослуги культури |
2,15 |
¬итрати на загальнообовТ¤зкове державне страхуванн¤ |
10,14 |
—ума |
348,01 |
ѕрибутковий податок з громад¤н |
54,82 |
¬сього |
402,83 |
ћ≥н≥мальна зарплата Ц державна
соц≥альна гарант≥¤ чи м≥ф?!!
УЌедоплата працюючим хоч одного цента може
перетворити на жебрака найбагатшу державуФ
јдам
—м≥т
†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††
¬же сьогодн≥ в ”крањн≥ дл¤ працездатноњ особи варт≥сна
величина:
ћ≥н≥мального споживчого бюджету Ц 583 грн. (за розрахунками ‘ѕ”)
ѕрожиткового м≥н≥муму Ц 365
грн. (встановлено законодавством)
ѕрожиткового м≥н≥муму Ц 402,83 грн. (фактично)
ћеж≥ б≥дност≥ Ц 189 грн.
402,83 - 185 = ???
Ќадзвичайно важливим питанн¤м Ї дос¤гненн¤ такого р≥вн¤ зароб≥тноњ плати, щоб кожний працюючий громад¤нин м≥г забезпечити соб≥ достатн≥й р≥вень житт¤Ф
јнатол≥й ≥нах
ѕ≥сл¤ сплати податк≥в ≥з м≥н≥мальноњ зарплати Уна
рукиФ прац≥вник отримуЇ 157,09
¬иход¤чи з фактичного(за розрахунками ћ≥нпрац≥)
прожиткового м≥н≥муму у лютому 2003 року
т≥льки
витрати на продукти харчуванн¤ складають 182,19 грн.
157,09 - 182,19 =
???!!!