ќвал: «аконодавчо-нормативними актами ”крањни
встановлено
 

 

 

 

 

 

 


У”твердженн¤ ≥ забезпеченн¤ прав ≥ свобод людини Ї головним обовТ¤зком державиФ

—т.3  онституц≥њ ”крањни (1996р.)

 

У ожен маЇ право ... на зароб≥тну плату, не нижчу в≥д визначеноњ закономФ.

—т.43.  онституц≥њ ”крањни

 

У ожен маЇ право на достатн≥й життЇвий р≥вень дл¤ себе ≥ своЇњ с≥мТњ, що включаЇ достатнЇ харчуванн¤, од¤г, житлоФ

—т. 48.  онституц≥њ ”крањни

Уƒержава гарантуЇ забезпеченн¤ основних потреб громад¤н на р≥вн≥ встановлених законом державних соц≥альних стандарт≥в ≥ норматив≥в.Ф

—т.16 «акону ”крањни "ѕро державн≥

соц≥альн≥ стандарти та державн≥

соц≥альн≥ гарант≥њ"

є2017-≤≤≤ в≥д 5.10.2000р.

 

Уќсновн≥ державн≥ соц≥альн≥ гарант≥њ встановлюютьс¤ законами з метою забезпеченн¤ конституц≥йного права громад¤н на достатн≥й життЇвий р≥вень.

ƒо числа основних державних соц≥альних гарант≥й включаютьс¤:

м≥н≥мальний розм≥р зароб≥тноњ плати; ...

ќсновн≥ державн≥ соц≥альн≥ гарант≥њ, ¤к≥ Ї основним джерелом ≥снуванн¤, не можуть бути нижчими в≥д прожиткового м≥н≥муму, встановленого законом

—т.17 «акону ”крањни "ѕро

державн≥ соц≥альн≥ стандарти

та державн≥ соц≥альн≥ гарант≥њ"

є2017-≤≤≤ в≥д 5.10.2000р.

 

У...1) встановленн¤ економ≥чно та соц≥ально обірунтованих р≥вн≥в м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати з поетапним наближенн¤м њњ розм≥ру до прожиткового м≥н≥муму;..Ф

 онцепц≥¤ дальшого реформуванн¤ оплати прац≥, схвалена ”казом ѕрезидента ”крањни в≥д 25.12.2000р.
є 1375/2000

 

У... при п≥дготовц≥ ќсновних напр¤м≥в бюджетноњ пол≥тики (бюджетноњ резолюц≥њ) та проекту ƒержавного бюджету ”крањни на 2002 р≥к виходити з державних соц≥альних гарант≥й (м≥н≥мальних розм≥р≥в оплати прац≥ ≥ пенс≥йного забезпеченн¤) на р≥вн≥, не нижчому в≥д прожиткового м≥н≥муму, встановленого законом.

ѕостанова ¬ерховноњ –ади ”крањни ††††† в≥д 2001.06.07.

є 2456-≤≤≤ Уѕро ≥нформац≥ю  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в

”крањнипро стан ≥ формуванн¤ ц≥н та тариф≥в

у житлово-комунальн≥й сфер≥Ф, абзац другий п. 3)

 

Уѕершочерговими завданн¤ми бюджетноњ пол≥тики у соц≥альн≥й сфер≥ Ї:

... 2) поетапне наближенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати до прожиткового м≥н≥муму...Ф.

ѕостанова ¬ерховноњ –ади ”крањни в≥д 2001.06.21. є 2543-≤≤≤ Уѕро ќсновн≥ напр¤ми бюджетноњ пол≥тики на 2002 р≥к (Ѕюджетна резолюц≥¤), абзац другий п 3.2.

 

У аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни: ... до 1 березн¤ 2003 року внести на розгл¤д ¬ерховноњ –ади ”крањнипропозиц≥њ про поетапне наближенн¤ розм≥ру м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати до прожиткового м≥н≥муму...Ф

«акон ”крањни Уѕро встановленн¤ розм≥ру м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати на 2003 р≥кФ є372-≤” в≥д 26.12.02

 

 

У- зд≥йсненн¤ ... поступового (прот¤гом пТ¤ти рок≥в) п≥двищенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати до р≥вн¤ 60 в≥дсотк≥в середньоњ зароб≥тноњ плати у народному господарств≥Ф

–озпор¤дженн¤ ѕрезидента ”крањни в≥д

18 серпн¤ 1997 року є 298/97 Ц–ѕ Уѕро

нев≥дкладн≥ заходи щодо прискоренн¤

реформ ≥ виведенн¤ економ≥ки ”крањни

з кризиФ

У... ѕр≥оритетними напр¤мами бюджетноњ пол≥тики у соц≥альн≥й сфер≥ Ї: - поетапне наближенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати до прожиткового м≥н≥муму..Ф

ѕосланн¤ ѕрезидента ”крањни

Ћ.ƒ.  учми до ¬ерховноњ –ади ”крањни

та  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в≥д †††††

2001.05.31. Уѕро основн≥ напр¤ми

бюджетноњ пол≥тики на 2002 р≥кФ, ѕ.3

_ _ _ _ _

 

У онцепц≥¤ сталого розвитку передбачаЇ ...перех≥д до новоњ парадигми розвитку, в центр≥ ¤коњ сто¤тиме людина...

я визначив пр≥оритет д≥¤льност≥ на найближч≥ два роки Ц зробити все можливе, щоб зрушити з мертвоњ точки розвТ¤занн¤ саме соц≥альних проблем.

Уѕродуманий виб≥рФ.

«верненн¤ ѕрезидента ”крањни до народних

депутат≥в ”крањни з нагоди початку 2-оњ сес≥њ

4-го скликанн¤, вересень 2002 року.

 

У–екомендувати  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни при доопрацюванн≥ проекту «акону ”крањни про ƒержавний бюджет ”крањни на 2003 р≥к виходити з р≥вн¤ забезпеченн¤ державних соц≥альних стандарт≥в та норматив≥в, затверджених на 2003 р≥к, зокрема розм≥ру прожиткового м≥н≥муму та розм≥ру м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати, а також передбачити кошти на:

п≥двищенн¤ розм≥ру м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати у 2003 роц≥ до р≥вн¤ не нижче 65% в≥д прожиткового м≥н≥муму;..Ф

ѕостанова ¬ерховноњ –ади ”крањни

Уѕро заходи  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни

щодо реал≥зац≥њ —тратег≥њ подоланн¤

б≥дност≥ в ”крањн≥Ф в≥д 26 вересн¤ 2002 року

є 168-≤”, п. 3

 

У... ѕерех≥д до нового розвитку ”крањни потр≥бен не через пТ¤ть рок≥в ≥ нав≥ть не через р≥к. ÷е завданн¤, ¤к кажуть, Уна вчораФ. «а наступн≥ п≥вроку Ц р≥к ≥ украњнц≥, ≥ —в≥тове —п≥втовариство мають в≥дчути позитивн≥ зм≥ни. ”крањнц≥ повинн≥ в≥дчути њх на власн≥й кишен≥...

ўе раз хочу наголосити на тому, про що ¤ казав у зверненн≥ до народу ”крањни 24 серпн¤: необх≥дно р≥зко, щонайменше удв≥ч≥, зб≥льшити м≥н≥мальну пенс≥ю ≥ м≥н≥мальну зарплату...÷е Ц основн≥ вимоги, ¤к≥ перед ”р¤дом та парламентською б≥льш≥стю ставить ѕрезидент...Ф

¬иступ ѕрезидента ”крањни Ћ. учми †††

на сп≥льному зас≥данн≥  аб≥нету

ћ≥н≥стр≥в та л≥дер≥в фракц≥й ≥ груп, що

становл¤ть парламентську б≥льш≥сть ††††

¬– ”крањни 07.12.2002

 

 

ќвал: ћ≥жнародними трудовими нормами передбачено
 

 

 

 

 

 

 


¬становленн¤ ћ«ѕ маЇ на мет≥ реал≥зац≥ю таких ц≥лей:

- ††† захист в≥д б≥дност≥;

-     ресурсне забезпеченн¤ м≥н≥мально необх≥дного р≥вн¤ в≥дтворенн¤ робочоњ сили;

-     координац≥¤ економ≥чноњ та соц≥альноњ пол≥тики з динам≥кою економ≥чного розвитку крањни;

-     протид≥¤ тенденц≥њ зниженн¤ реальноњ зароб≥тноњ плати в умовах конкурентноњ боротьби та ≥нфл¤ц≥њ;

-     п≥двищенн¤ загального р≥вн¤ оплати прац≥, виход¤чи з потреб зростанн¤ ¤кост≥ житт¤ найманих прац≥вник≥в.

 

 ритер≥њ визначенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати:

а) потреби прац≥вника та його с≥мТњз урахуванн¤м загального р≥вн¤ зароб≥тноњ плати в крањн≥, соц≥альних виплат, р≥вн¤ житт¤ р≥зних соц≥альних груп;

б) чинники економ≥чного характеру Ц вимоги економ≥чного розвитку, р≥вень продуктивност≥ прац≥, забезпеченн¤ ≥ п≥дтримка високого р≥вн¤ зайн¤тост≥ тощо.

 

ћ≥жнародн≥ трудов≥ норми, що розроблен≥ ћќѕ стосовно ћ«ѕ, дають визначенн¤ њњ зм≥сту, м≥ст¤ть критер≥њ, ¤к≥ сл≥д враховувати при розрахунку цього соц≥ального нормативу ( онвенц≥њ є 26 1928 року, є 99 1951 року, є131 1970 року (прим. - не ратиф≥кован≥ ”крањною) та в≥дпов≥дн≥ –екомендац≥њ, що видан≥ ћќѕ у розвиток означених  онвенц≥й).

 

- - - - -

—праведливою вважаЇтьс¤ м≥н≥мальна зароб≥тна плата, ¤ка дос¤гаЇ 68% нац≥ональноњ середньоњ зароб≥тноњ плати.

¬исновки м≥жнародноњ ком≥с≥њ, ††††

утвореноњ у 1988 роц≥ за †††††††††††††††

≥н≥ц≥ативою –ади ™вроп膆†††††††††

 

ќвал: ѕрофсп≥лки щодо джерел додаткових кошт≥в дл¤ п≥двищенн¤ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати
 

 

 

 

 

 


1.      ѕ≥двищенн¤ обс¤г≥в ¬¬ѕ: у 2003 р.- на 6%, у 2004 р. Ц на 8% (прогнозн≥ макропоказники ”р¤ду).

2.      ѕ≥двищенн¤:

-         не менш н≥ж удв≥ч≥ на¤вних обс¤г≥в витрат на оплату прац≥ (14,3%) у загальних витратах на виробництво (на виконанн¤ завданн¤ ѕрезидента ”крањни щодо п≥двищенн¤ не менш н≥ж удв≥ч≥ м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати прот¤гом п≥вроку Ц року);

-         частки оплати прац≥ у ¬¬ѕ до р≥вн¤ не нижче 50% ( онцепц≥¤ дальшого реформуванн¤ оплати прац≥, схвалена ”казом ѕрезидента ”крањни у 2000 роц≥ );

3.      «б≥льшенн¤ дох≥дноњ частини бюджету. “емпи зростанн¤ дох≥дноњ частини бюджету в≥дстають в≥д темп≥в зростанн¤ ¬¬ѕ. ” 1994 роц≥ доходи зведеного бюджету складали 43,5%¬¬ѕ, а в останн≥ три роки (2000-2002) в≥дпов≥дно Ц28,9%, 26,9%, 27,1% ¬¬ѕ, тод≥ ¤к ¬¬ѕ зростало за темпами в≥дпов≥дно 5,9%, 9,2% та 4,1%.

4.      ¬становленн¤ соц≥ально ор≥Їнтованих норматив≥в розпод≥лу прибутку (доходу) п≥дприЇмства на п≥дстав≥ «акону ”крањни Уѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥Ф (п.2 ст. 18). «а словами ѕрезидента ”крањни, сьогодн≥ розпод≥л зд≥йснюЇтьс¤ на користь посередника (прес-конференц≥¤ в≥д 4 лютого 2003 року, У”р¤довий курТЇрФ, є23);

5.      —короченн¤ податкових п≥льг.

«а даними ƒѕј у 2001 роц≥ вони були надан≥ 128 тис. юридичним ос≥б, тобто кожному шостому зареЇстрованому платнику, внасл≥док чого бюджет недоотримав 51,2 млрд. грн.

6.      ѕ≥двищенн¤ ефективност≥ використанн¤ бюджетних кошт≥в.

«а даними –ахунковоњ палати ”крањни у 2001 роц≥ близько 13% бюджетних кошт≥в, а це б≥л¤ 7 млрд. грн., використано њх розпор¤дниками з порушенн¤м законодавства та р≥зного роду зловживанн¤ми.

7.      «б≥льшенн¤ надходжень до бюджет≥в в≥д зростанн¤ прибутк≥в п≥дприЇмств, ¤к≥ матимуть розширен≥ можливост≥ збуту завд¤ки зростанню платоспроможного попиту громад¤н.

–озрахунки фах≥вц≥в ‘ѕ” показують, що з кожноњ гривн≥ п≥двищеноњ зароб≥тноњ плати до держбюджету повертаЇтьс¤ понад 46 коп≥йок, за рахунок зб≥льшенн¤ прибуткового податку (понад 25%), податку на додану варт≥сть (понад 12,5), акцизного збору (6%) та зменшенн¤ сукупного розм≥ру житлових субсид≥й та соц≥альноњ допомоги малозабезпеченим громад¤нам тощо.

7.      ƒет≥н≥зац≥¤ економ≥ки та легал≥зац≥¤ доход≥в.

ѕрезидент ”крањни у своЇму посланн≥ до ¬–” у 2001 роц≥ визнав, що р≥вень т≥н≥зац≥њ економ≥ки становить 34%, тобто т≥льки через несплату податк≥в бюджет щороку недоотримуЇ 12-13 млрд. грн.

8.      ≤нш≥, загальновизнан≥ джерела Ц п≥двищенн¤ обс¤г≥в виробництва, продуктивност≥ прац≥, запровадженн¤ прогресивних форм орган≥зац≥њ та оплати прац≥, зниженн¤ соб≥вартост≥ виробництва, матер≥альних та ≥нших витрат на виробництво тощо.

 

 

 

 

ѕрожитковий м≥н≥мум на одну особу в розрахунку на м≥с¤ць дл¤ працездатних ос≥б за розрахунками ћ≥нпрац≥

(в ц≥нах лютого 2003р.)

 

 

 

ѕоказники*

ѕрожитковий м≥н≥мум дл¤ працездатних
(на м≥с¤ць
)

грн.*

¬арт≥сть набору продукт≥в харчуванн¤

182,19

¬арт≥сть набору непродовольчих товар≥в

84,63

¬арт≥сть набору послуг

71,05

в т.ч.

 

∆итлово-комунальн≥ послуги

35,17

“ранспортн≥ послуги

21,71

ѕобутов≥ послуги

9,31

ѕослуги звТ¤зку

2,71

ѕослуги культури

2,15

¬итрати на загальнообовТ¤зкове державне страхуванн¤

10,14

—ума

348,01

ѕрибутковий податок з громад¤н

54,82

¬сього

402,83

 

 

ћ≥н≥мальна зарплата Ц державна соц≥альна гарант≥¤ чи м≥ф?!!

УЌедоплата працюючим хоч одного цента може перетворити на жебрака найбагатшу державуФ

јдам —м≥т

 
 


†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††

 

 

 

 

 

 

¬же сьогодн≥ в ”крањн≥ дл¤ працездатноњ особи варт≥сна величина:

 

ћ≥н≥мального споживчого бюджету Ц 583 грн. (за розрахунками ‘ѕ”)

 

ѕрожиткового м≥н≥муму Ц 365 грн. (встановлено законодавством)

ѕрожиткового м≥н≥муму Ц 402,83 грн. (фактично)

 

ћеж≥ б≥дност≥ Ц 189 грн.

ј м≥н≥мальна зарплата 185грн

 

402,83 - 185 = ???

Ќадзвичайно важливим питанн¤м Ї дос¤гненн¤

такого р≥вн¤ зароб≥тноњ плати, щоб кожний

працюючий громад¤нин м≥г забезпечити соб≥

достатн≥й р≥вень житт¤Ф

јнатол≥й  ≥нах

 
 

 

 

 


ѕ≥сл¤ сплати податк≥в ≥з м≥н≥мальноњ зарплати Уна рукиФ прац≥вник отримуЇ 157,09

¬иход¤чи з фактичного(за розрахунками ћ≥нпрац≥) прожиткового м≥н≥муму у лютому 2003 року
т≥льки витрати на продукти харчуванн¤ складають 182,19 грн.

157,09 - 182,19 = ???!!!

 

Сайт управляется системой uCoz